Доброго дня.
По-перше, згідно Переліку захворювань, що можуть бути перешкодою для проходження громадянами зовнішнього незалежного оцінювання, затвердженого Наказом Міністерства охорони здоров’я та Міністерства освіти і науки від 25.02.2008 № 124/95 , звільняються від екзаменівпостійно особи з такими хворобами: «інвалідизація із втратою самообслуговування», «будь-які патологічні стани, що призвели до стійких виражених порушень функцій життєво важливих органів та систем: серцево-судинної, легень, шлунково-кишкового тракту, печінки, нирок, сечового міхура, центральної, периферичної нервової системи, опорно-рухового апарату, імунної системи, ендокринної системи».
Особи з захворюваннями, що безперечно потребують постільного режиму (наприклад, під час загострення хронічних хвороб), допускаються до екзаменів після клініко-лабораторної ремісії та відновлення працездатності.
По-друге, розділом VIII Умов прийому на навчання до вищих навчальних закладів України в 2015 році, затверджених Наказом Міністерства освіти і науки України від 15.10.2014 № 1172 визначено, що брати участь у конкурсі тільки за результатами вступних екзаменів з конкурсних предметів у вищому навчальному закладі (тобто, без проходження ЗНО) мають право:
особи, у яких є захворювання, зазначені у Переліку захворювань, що можуть бути перешкодою для проходження громадянами зовнішнього незалежного оцінювання, через які вступники не проходили зовнішнє незалежне оцінювання;
особи, звільнені з військової служби в рік вступу до вищого навчального закладу.
Також звернітьувагу на наявні освтні пільги – як зазначено у Законі “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” та Законі “Про вищу освіту” (п.17 статті 44) держава забезпечуєучасникам бойових дій, а також їхнім дітям, до закінчення навчальних закладів, але не довше ніж до досягнення ними 23 років, державну цільову підтримку для здобуття вищої освіти у державних та комунальних навчальних закладах. Така підтримка надається у вигляді:
повної або часткової оплати навчання за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів;
пільгових довгострокових кредитів для здобуття освіти;
соціальної стипендії;
безоплатного забезпечення підручниками;
безоплатного доступу до мережі Інтернет, систем баз даних у державних та комунальних навчальних закладах;
безоплатного проживання в гуртожитку;
інших заходів, затверджених Кабінетом Міністрів України.
Доброго дня.
Відрізняється. Оперативний резерв першої черги має своїм завданням створити прошарок резервистів, які мають досвід військової служби, зокрема, під час призову по мобілізації.
Що таке резерв першої черги та його особливості.
Згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 12.11.2014 № 607 “Про затвердження структури військового резерву людських ресурсів”, військовий резерв людських ресурсів поділяється за призначенням на:
оперативний резерв;
резерв посилення;
громадський резерв.
Оперативний резерв за черговістю залучення поділяється на:
1) резерв першої черги. Складовими резерву першої черги є:
резерв органів управління, військових частин, підрозділів Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також правоохоронних органів спеціального призначення та Держспецтрансслужби (далі – Збройні Сили та інші військові формування), що включає резервістів, призначених для комплектування Збройних Сил та інших військових формувань, які прибувають для виконання обов’язків служби за викликом їх командирів (начальників) як в мирний час, так і в особливий період;
територіальний резерв, до якого належать резервісти та військовозобов’язані, призначені для комплектування підрозділів територіальної оборони Збройних Сил;
2) резерв другої черги, що включає військовозобов’язаних, призначених для комплектування Збройних Сил та інших військових формувань, які призиваються в особливий період військовими комісаріатами, Центральним управлінням або регіональними органами Служби безпеки.
Законом України «Про внесення змін до Закону України “Про військовий обов’язок і військову службу” щодо служби у військовому резерві в особливий період» від 19.03.2015р. внесено відповідні зміни до Закону «Про військовий обов’язок та військову службу» щодо обов’язкового зарахування до оперативного резерву першої черги військовослужбовців, що були мобілізовані в особливий період після їх демобілізації. Тому переведення демобілізованих у першу чергу резерву проводиться щодо всіх військовослужбовців запасу в обов’язковому порядку та не потребує їх згоди.
Закон доповнюється статтею 26-2 “Проходження служби у військовому резерві в особливий період”.
Відповідно до неї, в особливий період на службу у військовому резерві до першої черги оперативного резерву в обов’язковому порядку зараховуються військовослужбовці, які звільнені зі строкової військової служби, військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період, і які за своїми професійними та морально-психологічними характеристиками і станом здоров’я придатні до служби у військовому резерві та відповідають установленим вимогам проходження служби у військовому резерві.
Після завершення особливого періоду громадяни, які проходили службу у військовому резерві першої черги оперативного резерву, мають право у добровільному порядку укласти контракт на проходження служби у військовому резерві на умовах, визначених цим законом.
Згідно Закону “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, військовослужбовці, зараховані на службу у військовому оперативному резерві першої черги, можуть бути мобілізовані повторно до закінчення 6-місячного строку після демобілізації. Звичайно, це може бути зроблено лише у випадку значного ускладнення ситуації.
Доброго дня. Наскільки нам відомо, це бажаний строк. Але він законодавчо не закріплений.