Доброго дня. Конкретних строків немає.
Порядок призначення та виплати допомоги:
– особи, які мають право на одноразову допомогу, звертаються з документами, до уповноваженого органу;
– комплект документів перевіряється та надсилається за належністю у Департамент фінансів Міністерства оборони України для розгляду їх Комісією Міністерства оборони України з розгляду питань, пов’язаних із призначенням і виплатою одноразової допомоги;
– перевірені фахівцями документи розглядаються Комісією та подаються Міністру оборони України для прийняття рішення про призначення одноразової допомоги;
– після прийняття рішення Міністром оборони України кошти надсилаються у обласний військовий комісаріат (військову частину), до якого були подані документи, для виплати одноразової допомоги утримувачам.
Виплата одноразової допомоги провадиться в порядку черговості відповідно до дати подання документів після отримання Міністерством оборони коштів, передбачених на ці цілі.
Наскільки нам відомо – фінансування проводиться після прийняття рішень без затримок…
Доброго дня. Згідно статті 12 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, учасникам бойових дій (УБД) надаються пільги, зокрема, першочергове забезпечення жилою площею осіб, які потребують поліпшення житлових умов, та першочергове відведення земельних ділянок для індивідуального житлового будівництва, садівництва і городництва, першочерговий ремонт жилих будинків і квартир цих осіб та забезпечення їх паливом.
Отже, перше, що потрібно – учаснику АТО отримати статус учасника бойових дій. Це й буде «запуском» прав на пільги, передбачені Законом.
Учасники БД можуть претендувати на отримання житла за наявності наступних підстав:
– проживання у приміщенні, що не відповідає встановленим санітарним і технічних вимогам (це встановлюється інженерно-технічними працівниками ЖЕО, за участю представників громадськості та підтверджується: актом обстеження стану жилого будинку з відповідним висновком, технічним паспортом жилого будинку з даними про його фізичну зношеність, висновком проектної або науково-дослідної організації (при необхідності) щодо технічного стану будинку (приміщення) та про неможливість (недоцільність) проведення капремонту, висновком органу або закладу санітарно-епідеміологічної служби щодо відповідності жилого будинку (жилого приміщення) санітарним вимогам;
– забезпечення жилою площею, розмір якої є меншим встановленого законодавством рівня (визначається виконавчими комітетами обласних, Київської і Севастопольської міських Рад народних депутатів разом з радами профспілок);
– наявність тяжких форм деяких хронічних захворювань, у зв’язку з чим військовослужбовець не може проживати у комунальній квартирі або в одній кімнаті з членами своєї сім’ї (перелік захворювань визначено Додатком 1 до Наказу МЗ УССР від 08.02.85 № 52);
– проживання у гуртожитку;
– проживання за договором піднайму жилого приміщення в будинках державного або громадського житлового фонду чи за договором найму жилого приміщення в будинках;
– проживання в одній кімнаті по дві і більше сім’ї, незалежно від родинних відносин, або проживання осіб різної статі, старших одне одного на дев’ять років, крім подружжя;
– проживання протягом тривалого часу(не менше п’яти років) за договором найму (оренди) в будинках (квартирах), що належать громадянам на праві приватної власності;
– звернутися до відповідного комітету районної, міської, районної у місті, селищної, сільської Ради народних депутатів (за місцем проживання — до виконавчого комітету районної, міської, районної у місті, селищної, сільської Ради народних депутатів, за місцем роботи — до підприємств, установ, організацій, що мають житловий фонд і ведуть житлове будівництво або беруть пайову участь у житловому будівництві).
– зібрати необхідні документи та подати до відділу, що здійснює зарахування на квартирний облік;
– отримати рішення про взяття на квартирний облік у місячний термін з дня подання пакету документів;
– отримати письмову відповідь з повідомленням дати взяття на облік, вду і номера черги або підстави відмови у задоволенні заяви;
– дочекатися своєї черги серед осіб, що мають право на першочергове отримання житла;
– отримати ордер на жиле приміщення.
Орієнтовний перелік документів, які необхідно подати для отримання житла:
1. Заява про взяття на квартирний облік. Бланк заяви видається спеціалістами, які приймають документи. Заява підписується членами сім’ї, які разом проживають, мають право на одержання жилого приміщення і бажають разом стати на облік. В заяві необхідно вказати, проте, що використовується право першочергового забезпечення жилою площею.
2. Довідка з місця проживання про склад сім’ї та прописку, яка видається ЖЕО або громадянином, який має у приватній власності жилий будинок (чистину будинку), квартиру.
3. Довідки про те, чи перебувають члени сім’ї на квартирному обліку за місцем роботи.
4. Копії паспортів всіх повнолітніх осіб, зазначених у довідці про склад сім’ї.
5. Акт обстеження житлових умов.
6. Засвідчені копії свідоцтв про одруження, про розлучення,про народження дітей.
7. Якщо квартира приватизована — копія технічного паспорту та копія документу про право власності на житло (свідоцтво про право власності).
8. Довідка (виписка з рішення виконавчого комітету місцевої Ради) про невідповідність жилого приміщення встановленим санітарним і технічним вимогам.
9. Якщо проживання здійснюється за договором піднайму жилого приміщення — потрібно надати копію договору піднайму між основним наймачем і піднаймачем, засвідчену у ЖЕКу.
10. Якщо проживання здійснюється за договором найму (оренди) жилого приміщення у будинках (квартирах), що належать громадянам на праві приватної власності;
11. Якщо в особи наявна тяжка форма хронічного захворювання (згідно затвердженого переліку) — оригінал медичного висновку лікарсько-консультативної комісії (ЛКК).
12. Копія посвідчення учасника бойових дій.
При прийнятті позитивного рішення житло надається учасникам БД та членам їх сімей у безстрокове користування.
Тобто, після постановки Вашої дружини на облік, після отримання Вами посвідчення учасника бойових дій, Ви надаєте його за місцем обліку та, на підставі документів – переміщуєтесь у черзі.
Доброго дня. Як зазначено у Законі “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” та Законі “Про вищу освіту” (п.17 статті 44) держава забезпечує учасникам бойових дій, а також їхнім дітям, до закінчення навчальних закладів, але не довше ніж до досягнення ними 23 років, державну цільову підтримку для здобуття вищої освіти у державних та комунальних навчальних закладах. Така підтримка надається у вигляді:
повної або часткової оплати навчання за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів;
пільгових довгострокових кредитів для здобуття освіти;
соціальної стипендії;
безоплатного забезпечення підручниками;
безоплатного доступу до мережі Інтернет, систем баз даних у державних та комунальних навчальних закладах;
безоплатного проживання в гуртожитку;
інших заходів, затверджених Кабінетом Міністрів України.
Окремого підзаконного акту, який чітко визначає процедуру здійснення оплати навчання за рахунок державних коштів, визначення обсягів оплати (повної/часткової) та переліку документів, згідно яких вона проводиться, наразі не має.
Тому варто звернутись до ректорату ВНЗ з клопотанням щодо оплати навчання за рахунок бюджету та додати підтверджуючі документи (копію посвідчення УБД, свідоцтво про народження дитини – для визначення родинного зв’язку).
Звертаємо увагу – навчальний заклад має бути державним або комунальним.