Добрый день. Биржа поступила согласно закону. Вам сделан перерыв в проведении выплат по безработице и выплаты будут проводиться после демобилизации – на протяжении периода времени, равного периоду выплат который оставался на день мобилизации. Закон требует сохранять за мобилизованными только рабочее место и средний заработок (в течении года) и пенсионное обеспечение. Иных социальных выплат это не касается.
Доброго дня! Дуже просимо Вас зачекати 2-3 дні, оскільки одним з юристів наразі аналізуються звернення до нас та проблеми, що виникають під час подання документів. Ми хочимо зробити узагальнений матеріал з нашим баченням оптимальних шляхів “боротьби за стасус” – поки що на базі тих випадків, про які нам відомо.
Як тільки матеріал з’явиться, ми розмістимо його в розділі “Новини”, на сторінці у фейсбуці та посилання – Вам у відповідь.
Поки що можна сказати, що є загальний порядок подання документів для отримання статусу учасника бойових дій, який “пробуксовує”. Згідно Постанови КМУ №413, всі необхідні документи має подавати керівник ВЧ, у якій людина проходить службу. Документи мають бути подані ним протягом місяця після закінчення виконання завдань, пов”язаних з участю у АТО. Якщо керівник документи не передає, такі дії можна оскаржувати, а можна вирішувати проблему самостійно – п. 8 Постанови 413 дозволяє людині самостійно звертатись за отриманням статусу УБД та надавати документи. Слід зазначити, що Довідка про участь у АТО не є обов”язковим документов для отримання статусу УБД в разі самостійної подачі документів. Але комісія дійсно може затребувати додаткові документи, хоча, як ми бачимо з Вашого звернення, це вже перейшло межі формалізму.
До речі, формальну відмову у наданні статусу або бездіяльність комісії можна оскаржувати у суді шляхом подання адміністративного позову.
Докладно питання взаємовідносин з комісією та оскарження її дій ми викладемо у матеріалі, про який йшлось на початку листа.
Доброго дня.
По-перше, щодо звільнення.
Указ Президента «Про часткову мобілізацію» відносить мобілізованих громадян, відповідно до Закону України «Про Військовий обов’язок і військову службу», до військовослужбовців, які призвані на військову службу в особливий період. Нагадаємо, що особливий період почався 18.03.2014р. та триватиме до видачі відповідного Указу Президента.
Це означає, що звільнення мобілізованих відбувається або за відповідним Указом про демобілізацію, якого ще немає або на загальних підставах звільнення в особливий період.
Частина 8 ст. 26 ЗУ «Про військовий обов’язок та військову службу» визначає вичерпний перелік підстав для звільнення під час особливого періоду.
Зокрема, під час дії особливого періоду з військової служби звільняються військовослужбовці:
– за станом здоров’я – на підставі висновку (постанови) військово-лікарської комісії про
непридатність до військової служби в мирний час,
обмежену придатність у воєнний час, якщо вони не висловили бажання продовжувати військову службу.
Отже, якщо у загальному висновку ВЛК є запис про «непридатність до військової служби в мирний час, обмежену придатність у воєнний час» Ви маєте всі підстави про подання рапорту про звільнення згідно підпункту б пункту 1 частини 8 статті 26 Закону України «Про військовий обов’язок та військову службу».
Якщо є загальна фраза про «обмежену придатність» та мається на увазі обмежена придатність в мирний час, але про це прямо не зазначено у висновку – необхідно звернутись до ВЛК, яка надала висновок за роз’ясненнями, який час мається на увазі у висновку.
По-друге, щодо висновку ВЛК
Якщо Ви не згодні з висновками ВЛК, вважаєте його неповним, недостатнім, таким, що не відображає реальний стан Вашого здоров’я, Ви маєте право оскаржити такой висновок.
Обжалование решений ВЛК
1. Решения военно – врачебной комиссии гарнизона, госпиталя могут быть обжалованы в военно-врачебную комиссию региона по территориальному принципу (т.е. в ВКК региона, где проживает военнослужащий), или Центральную военно – врачебной комиссию.
2. Решения военно – врачебной комиссии региона могут быть обжалованы в Центральную военно – врачебной комиссию или в судебном порядке.
2. Решения Центральную военно – врачебной комиссии могут быть обжалованы в судебном порядке.
Возможность пересмотра и обжалования решений ВКК предусмотрена Приказом Министра обороны Украины от 14.08.2008 года “Про затвердження Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України”.
Для пересмотра решения необходимо подать в вышестоящую ВВК заявление о пересмотре постановления нижестоящей военно – врачебной комиссии, и приложить к заявлению все имеющиеся документы, выданные военно – врачебной комиссией, решение которой пересматривается. Также в заявлении необходимо указать причины для инициирования пересмотра. Срок для подачи документов на пересмотр вышестоящей ВВК законодательно не установлен, но целесообразно подавать заявление в кратчайшие сроки с момента получения документов на руки.
Также сообщаем, что Центральная военно-лечебная комиссия Министерства обороны Украины находится по адрессу: г. Киев, Госпитальная 16.
Информацию относительно ВВК регионов Вы можете уточнить по ссылке http://www.milmed.org.ua
Что касается обжалования решения ВВК в суде, то такое обжалование осуществляется в порядке, предусмотренном Кодексом административного судопроизводства Украины (далее – Кодекс), в административном суде.
Согласно ст 2 Кодекса, в административные суды могут быть обжалованы любые решения, действия или бездействие субъектов властных полномочий. При этом срок обращения в суд не может превышать:
– одного месяца с момента вынесения решения вышестоящей ВВК, если первоначальные выводы нижестоящей ВВК обжаловались в таком порядке;
– шести месяцев с момента вынесения решения, если решение не обжаловалось в вышестояющую инстанцию.
Административный иск может содержать требования об отмене или признании недействительным решения ВВК и об обязательстве ВВК принять новое решение.
Административный суд должен рассмотреть административный иск в течении одного месяца со дня открытия административного производства.