Добрый день. Прямо ответа мы дать не сможем, механизм адаптации спец званий пока не установлен.
Существует общая норма, она не новая – о возможности присвоения воинского звания с учётом специального звания при проведении переаттестации ( «військовозобов’язаним, які мають спеціальні звання або класні чини, в разі їх прийняття на військову службу в Збройні Сили України присвоюються військові звання в порядку переатестації з урахуванням їх спеціальних звань або класних чинів, рівня освіти, досвіду служби та відповідності посаді, на яку їх призначено.» п. 71. Положения о порядке прохождения гражданами Украины военной службы в ВСУ, утверждённого Указом Президента Украины №1153/2008 от 10.121.2008.
Возможность проведения переаттестации прямо предусмотрена этим Положением.
«72. Рішення про переатестацію у військовому званні осіб, яким присвоюються в порядку переатестації військові звання вищого офіцерського складу, приймається Президентом України.
Пропозиції щодо переатестації у військовому званні інших військовозобов’язаних, які мають спеціальне звання або класний чин, вносяться під час розгляду питання стосовно прийняття цих осіб на військову службу за контрактом.
Пропозиції щодо переатестації подаються за підписом керівника органу військового управління:
на громадян, які приймаються на військову службу за контрактом осіб офіцерського складу, – Міністрові оборони України;
на громадян, які приймаються на військову службу за контрактом осіб рядового складу, сержантського та старшинського складу, – першому заступникові Міністра оборони України, першому заступникові начальника Генерального штабу Збройних Сил України.
Переатестація військовозобов’язаних, які мають спеціальне звання або класний чин, для присвоєння військового звання здійснюється одночасно з прийняттям цих осіб на військову службу за контрактом та призначенням на відповідну посаду наказами по особовому складу.».
Насколько возможно проведение Вашей переаттестации в данный момент – необходимо уточнить у руководства ВЧ/в военном комиссариате.
На всякий случай – телефоны подразделений по работе с кадрами ГШ.
Головне управління по роботі з особовим складом Збройних Сил України:
— «телефони довіри» — телефон відділу військово-соціальної роботи соціально-психологічного управління — (044) 454-44-51, телефон чергового Головного управління — (044) 235-82-31;
Головне управління персоналу Генерального штабу Збройних Сил України – телефон чергового — (044) 226-23-60.
Доброго дня.
Щодо звільнення
По-перше, слід пам’ятати, що в особливий період звільнення відбувається за наявності вичерпоного переліку підстав.
Підстави для звільнення (в тому числі контрактників) в особливий період визначені частиною 8 статті 26 Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу».
Під час дії особливого періоду з військової служби звільняються військовослужбовці:
а) жінки, які мають дитину (дітей) віком до 18 років, якщо вони не висловили бажання продовжувати військову службу;
б) за станом здоров’я – на підставі висновку (постанови) військово-лікарської комісії про непридатність до військової служби в мирний час, обмежену придатність у воєнний час, якщо вони не висловили бажання продовжувати військову службу;
в) у зв’язку з позбавленням військового звання в дисциплінарному порядку;
г) у зв’язку з обвинувальним вироком суду, що набрав законної сили, яким призначено покарання у виді позбавлення волі, обмеження волі або позбавлення військового звання;
ґ) через такі сімейні обставини або інші поважні причини:
виховання матір’ю (батьком) – військовослужбовцем, яка (який) не перебуває у шлюбі, дитини або кількох дітей віком до 18 років, які з нею (з ним) проживають, без батька (матері);
утримання матір’ю (батьком) – військовослужбовцем, яка (який) не перебуває у шлюбі, повнолітньої дитини віком до 23 років, якщо вона (він) є інвалідом I чи II групи;
необхідність постійного стороннього догляду за хворою дружиною (чоловіком), дитиною, а також батьками своїми чи дружини (чоловіка), що підтверджується відповідним медичним висновком медико-соціальної експертної комісії для осіб віком понад 18 років чи лікарсько-консультативної комісії для осіб до 18 років;
наявність у військовослужбовця трьох і більше дітей віком до 18 років;
д) у зв’язку з проведенням організаційних заходів у порядку, визначеному Генеральним штабом Збройних Сил України, за умови завершення виконання визначених завдань;
е) через службову невідповідність осіб рядового, сержантського і старшинського (крім прапорщиків, старших прапорщиків, мічманів, старших мічманів) складу у разі невиконання службових обов’язків;
є) призвані на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, а також які вислужили встановлені строки строкової військової служби, військової служби за призовом осіб офіцерського складу у строки, визначені рішенням Президента України;
ж) які вислужили строк військової служби за контрактом, укладеним на умовах, передбачених абзацом другим частини третьої статті 23 цього Закону (Цим абзацем передбачена наступна можливість: для військовослужбовців строкової військової служби та військовослужбовців військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період, які під час дії особливого періоду вислужили не менше 11 місяців, осіб, звільнених з військової служби під час дії особливого періоду, які приймаються на військову службу за контрактом у період з моменту оголошення мобілізації до часу введення воєнного стану (настання воєнного часу) або оголошення рішення про демобілізацію, строк військової служби в календарному обчисленні встановлюється шість місяців. Строк проходження військової служби для таких військовослужбовців може бути продовжено за новими контрактами на строк шість місяців);
з) які досягли граничного віку перебування військовозобов’язаних у запасі, якщо вони не висловили бажання продовжувати військову службу під час особливого періоду;
Також з військової служби звільняються військовослужбовці, які є студентами, аспірантами чи докторантами денної форми навчання та були призвані на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період. Такі особи можуть продовжувати військову службу, якщо вони виявили таке бажання.
Отже, всі підстави можна умовна розділити на групи – ініціатива ЗСУ; настання певних подій (вирок суду, досягнення певного віку тощо); стан здоров’я; сімейні обставини та схожі підстави (навчання).
Проблеми щодо строків та задоволення рапортів можуть реально виникнути при звільненні за станом здоров’я та/або за сімейними обставинами та схожими підставами.
Для визначення порядку та строків звільнення, ініційованого військовослужбовцем, варто використовувати Положення про проходження військової служби відповідними категоріями військовослужбовців, затверджене Указом Президента від 07.11.2001 № 1053/2001 (в т.ч. по аналогії закону, коли прямо не врегульовані норми регулюються наявними законодавчими нормами, що регулюють схожі питання).
Положенням передбачено, що у разі надходження рапорту від військовослужбовця або заяви від його родичів про дострокове звільнення в запас за сімейними обставинами командир військової частини зобов’язаний у триденний строк направити до відповідного військового комісаріату за місцем проживання сім’ї військовослужбовця запит для перевірки його сімейного стану.
Районний військовий комісар, одержавши документи від командира військової частини або заяву безпосередньо від родичів військовослужбовця про дострокове звільнення, призначає комісію, яка в десятиденний строк перевіряє сімейний стан родичів військовослужбовця.
Обласний військовий комісар зобов’язаний у триденний строк розглянути документи про дострокове звільнення військовослужбовця строкової служби і за наявності законних підстав направити їх командиру військової частини, де проходить службу військовослужбовець.
За відсутності законних підстав для дострокового звільнення військовослужбовця із строкової служби за сімейними обставинами обласний військовий комісар надає заявнику відповідь про причини відмови і повідомляє про це командира військової частини, де проходить службу військовослужбовець.
Після надходження документів від обласного військового комісара командир військової частини подає їх разом зі своїм висновком за підпорядкованістю до відповідного штабу для прийняття рішення. Командир військової частини на підставі одержаного дозволу звільняє військовослужбовця достроково в запас за сімейними обставинами.
Щодо розгляду рапорту (заяви)
Порядок подання рапортів та зобов’язання командирів чітко визначені одним з основних документів, що регулюють проходження служби – Дисциплінарним статутом Збройних Сил України.
Так, ДС визначає:
110. Усі військовослужбовці мають право надсилати письмові звернення або особисто звертатися до посадових осіб, органів військового управління, органів управління Служби правопорядку, органів досудового розслідування та інших державних органів у разі:
незаконних рішень, дій (бездіяльності) щодо них командирів чи інших військовослужбовців, порушення їх прав, законних інтересів та свобод;
незаконного покладення на них обов’язків або незаконного притягнення до відповідальності.
111. З інших питань службової діяльності скарга подається безпосередньому командирові тієї особи, чиї дії оскаржуються, а якщо ті, хто подають скаргу, не знають, з чиєї вини порушені їх права, скарга подається у порядку підпорядкованості.
112. Військовослужбовці, які подали заяву чи скаргу, мають право:
особисто викласти свої аргументи особі, яка перевіряє заяву чи скаргу, звернутися за допомогою до свідків;
подати додаткові матеріали, що стосуються справи, чи клопотати, щоб їх вимагав командир або орган, який розглядає заяву або скаргу;
бути присутнім під час розгляду заяви чи скарги;
одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги;
ознайомитися з матеріалами перевірки заяви чи скарги;
оскаржити прийняте за їхньою заявою чи скаргою рішення в суді;
вимагати відшкодування збитків у встановленому законом порядку.
113. Ніхто не може бути скривджений на службі чи покараний за те, що він подає пропозицію, заяву чи скаргу.
Подання скарги військовослужбовцями не звільняє їх від виконання своїх службових обов’язків і наказів командирів.
Заборонено подавати скаргу під час бойового чергування, перебування в строю (за винятком скарг, поданих під час опитування військовослужбовців), на варті (вахті), а також у добовому наряді, під час занять.
116. Пропозиція, заява чи скарга, подані в письмовій формі, мають бути підписаними. Пропозиція, заява чи скарга, що не містять даних про заявника, визнаються анонімними і не підлягають розгляду.
117. Пропозиція, заява чи скарга, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягаютьобов’язковому прийняттю та розгляду.
Якщо питання, порушені в пропозиції, заяві чи скарзі, не входять до компетенції командира, органу військового управління, вони в строк не більше п’яти днів пересилаються ним за належністю відповідній посадовій особі чи органу, про що сповіщається військовослужбовець, який подав пропозицію, заяву чи скаргу. Якщо пропозиція, заява чи скарга не містять даних, необхідних для прийняття обгрунтованого рішення органом чи посадовою особою, вони в той же строк повертаються військовослужбовцю з відповідним роз’ясненням.
Забороняється надсилати заяви та скарги військовослужбовців тим посадовим особам або органам, дії чи рішення яких оскаржуються.
118. Пропозиція, заява чи скарга вважаються вирішеними, якщо розглянуто всі порушені в них питання і з приводу їх вжито необхідних заходів або дано вичерпні відповіді.
Відмова в задоволенні питань, викладених у пропозиції, заяві чи скарзі, доводиться до відома військовослужбовців, які їх подали, у письмовій формі з посиланням на закон або військові статути і зазначенням мотивів відмови та роз’ясненням порядку оскарження прийнятого рішення.
119. Усі пропозиції, заяви чи скарги розглядаються і вирішуються у строк не більше одного місяця з часу їх отримання, а ті, що не потребують додаткового вивчення й перевірки, – невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів з часу їх надходження. Якщо у місячний строк вирішити порушені у зверненні питання неможливо, командир встановлює новий строк, про що сповіщається військовослужбовець, який подав звернення. При цьому загальний строк розгляду пропозиції, заяви чи скарги не може
121. Командири військових частин, начальники органів військового управління зобов’язані проводити особистий прийом військовослужбовців, членів їх сімей, а також інших громадян з питань, що стосуються їх діяльності.
Прийом проводиться регулярно у встановлені дні та години. Усі звернення на особистому прийомі реєструються, і якщо вирішити їх безпосередньо на особистому прийомі неможливо, вони розглядаються у такому ж порядку, що й письмові звернення.
122. Усі пропозиції, заяви та скарги в день їх надходження заносяться до Журналу реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян, який ведеться і зберігається у кожній військовій частині, закладі та установі.
Отже, військовослужбовець має право подати рапорт (заяву), підписаний ним та зареєструвати його. Протягом місяця рапорт має бути або задоволений або на нього має бути надана письмова обгрунтована відмова.
Залишення рапорту без відповіді або безпіставне незадоволення – грубе порушення, яке може бути оскаржено або в порядку п. 110 Статуту (безпосередньому командирові тієї особи, чиї дії оскаржуються, посадовим особам, органам військового управління, органам управління Служби правопорядку, органам досудового розслідування) або у суді.
Доброго дня. Фактично – питання треба узгоджувати з керівництвом.
Питання переміщення регулюються Положенням про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України.
Щодо права на переміщення військовослужбовця – таке право надане, в окремих випадках, п. 82 Положення. Цей пункт, окрім інших підстав, містить таку підставу як «проведення організаційних заходів». Наскільки ми розуміємо – це саме Ваш випадок?
Пункт 112, в свою чергу, містить перелік виключень – коли переміщення неможливе:
Зазначене переміщення здійснюється без згоди військовослужбовця, крім таких випадків:
– неможливість проходження військовослужбовцем військової служби у місцевості, до якої його переміщують, відповідно до висновку (постанови) військово-лікарської комісії;
– неможливість проживання членів сім’ї військовослужбовця за станом здоров’я в місцевості, до якої його переміщують, відповідно до документів, які це підтверджують;
– потреба у догляді за непрацездатними чи хворими батьками, дружиною (чоловіком) або особами, які виховували його з дитинства замість батьків і були визнані опікунами та мешкають окремо від сім’ї військовослужбовця, відповідно до документів, які це підтверджують.
Отже, посилайтесь як на неможливість, в даний момент, переїзду дружини за Вашим новим місцем служби та на необхідність догляду в зв’язку з її фактичною непрацездатністю протягом періоду відпустки по вагітності та пологам ( 70 календарних днів до пологів і 56 (у разі народження двох і більше дітей та у разі ускладнення пологів – 70) календарних днів після пологів, починаючи з дня пологів), на підтвердження додавайте медичний висновок.