Доброго дня. Про демобілізацію військовослужбовців за контрактом має бути прямо зазначено у Указі. Указ від 25.03.2016, що набрав сили 29.03.2016 стосується демобілізації мобілізованих військовослужбовців:
– призваних відповідно до Указу Президента України від 21 липня 2014 року № 607 “Про часткову мобілізацію” і не звільнених з військової служби згідно з Указом Президента України від 12 червня 2015 року № 328 “Про звільнення з військової служби військовослужбовців, які були призвані на військову службу під час мобілізації, на особливий період відповідно до Указу Президента України від 21 липня 2014 року № 607 “Про часткову мобілізацію”;
– призваних під час першої черги часткової мобілізації відповідно до Указу Президента України від 14 січня 2015 року № 15 “Про часткову мобілізацію”.
Доброго дня. Не лише перша група. Але, й не тимчасова непрацездатність.
Закон визначає як підставу для звільнення необхідність постійного стороннього догляду за хворою дружиною, що підтверджується відповідним медичним висновком медико-соціальної експертної комісії для осіб віком понад 18 років чи лікарсько-консультативної комісії для осіб до 18 років
Головний критерій – постійна відсутность можливості самообслуговування хворого. Висновок щодо необхідності догляду надає МСЕК – отже, в разі, якщо Ваша дружина потребує постійного догляду – зверніться до додатковими консультаціями до місцевої МСЕК. На жаль, до наших фахових знань не входить досконале знання медичного законодавства.
Доброго дня. Ми впевнені, що Ви розумієтесь на змісті Закону України «Про статус депутатів місцевих рад». Тому надаємо, можливо, очікувану відповідь.
Вказаний закон не може бути пріоритетними понад іншими законами, що описують проходження військової служби – тому, що він не має суперечливих норм.
1. Згідно ст. 30 Закону, на час виконання депутатських повноважень депутату місцевої ради надається відстрочка від призову на строкову військову службу. Це не стосується мобілізації або контрактної служби.
2. Факт обрання депутата на виборну посаду (що передбачає постійність виконання ним посадових обов’язків) – також не підстава для звільнення. Згідно ст. 33 Закону – обраний на виборну посаду у відповідній раді, на якій він працює на постійній основі, депутат місцевої ради, який перебуває на службі у військових формуваннях чи правоохоронних органах держави, прикомандировується до місцевої ради із залишенням на цій службі.
3. Щодо відповідальності – звичайно, факт проходження віськової служби унеможливлює будь-яку відповідальність за невиконання/не повне виконання Вами своїх обов’язків як депутата. До речі, за Законом «Про статус депутатів місцевих рад» така відсутність навіть не є підставою для дострокового припинення повноважень депутата.
В разі призову по мобілізації можна було б розглянути бронювання – згідно ст. 25 Закону “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, бронюванню підлягають військовозобов’язані, які працюють в органах державної влади, інших державних органах, органах місцевого самоврядування та на підприємствах, в установах і організаціях, яким встановлено мобілізаційні завдання (замовлення), у разі, якщо це необхідно для забезпечення функціонування зазначених органів та виконання мобілізаційних завдань (замовлень). Але, по-перше, таке бронювання мало бути організовано до призову, по-друге, мова йде про контракту службу, де бронювання не застосовується.
Щодо звільнення. Підстави для звільнення в особливий період визначені частиною 8 статті 26 Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу».
Під час дії особливого періоду з військової служби звільняються військовослужбовці (в тому числі – контрактники):
а) жінки, які мають дитину (дітей) віком до 18 років, якщо вони не висловили бажання продовжувати військову службу;
б) за станом здоров’я – на підставі висновку (постанови) військово-лікарської комісії про непридатність до військової служби в мирний час, обмежену придатність у воєнний час, якщо вони не висловили бажання продовжувати військову службу;
в) у зв’язку з позбавленням військового звання в дисциплінарному порядку;
г) у зв’язку з обвинувальним вироком суду, що набрав законної сили, яким призначено покарання у виді позбавлення волі, обмеження волі або позбавлення військового звання;
ґ) через такі сімейні обставини або інші поважні причини:
виховання матір’ю (батьком) – військовослужбовцем, яка (який) не перебуває у шлюбі, дитини або кількох дітей віком до 18 років, які з нею (з ним) проживають, без батька (матері);
утримання матір’ю (батьком) – військовослужбовцем, яка (який) не перебуває у шлюбі, повнолітньої дитини віком до 23 років, якщо вона (він) є інвалідом I чи II групи;
необхідність постійного стороннього догляду за хворою дружиною (чоловіком), дитиною, а також батьками своїми чи дружини (чоловіка), що підтверджується відповідним медичним висновком медико-соціальної експертної комісії для осіб віком понад 18 років чи лікарсько-консультативної комісії для осіб до 18 років;
наявність у військовослужбовця трьох і більше дітей віком до 18 років;
д) у зв’язку з проведенням організаційних заходів у порядку, визначеному Генеральним штабом Збройних Сил України, за умови завершення виконання визначених завдань;
е) через службову невідповідність осіб рядового, сержантського і старшинського (крім прапорщиків, старших прапорщиків, мічманів, старших мічманів) складу у разі невиконання службових обов’язків;
є) призвані на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, а також які вислужили встановлені строки строкової військової служби, військової служби за призовом осіб офіцерського складу у строки, визначені рішенням Президента України;
ж) які вислужили строк військової служби за контрактом, укладеним на умовах, передбачених абзацом другим частини третьої статті 23 цього Закону (Цим абзацем передбачена наступна можливість: для військовослужбовців строкової військової служби та військовослужбовців військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період, які під час дії особливого періоду вислужили не менше 11 місяців, осіб, звільнених з військової служби під час дії особливого періоду, які приймаються на військову службу за контрактом у період з моменту оголошення мобілізації до часу введення воєнного стану (настання воєнного часу) або оголошення рішення про демобілізацію, строк військової служби в календарному обчисленні встановлюється шість місяців. Строк проходження військової служби для таких військовослужбовців може бути продовжено за новими контрактами на строк шість місяців);
з) які досягли граничного віку перебування військовозобов’язаних у запасі, якщо вони не висловили бажання продовжувати військову службу під час особливого періоду;
Також з військової служби звільняються військовослужбовці, які є студентами, аспірантами чи докторантами денної форми навчання та були призвані на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період. Такі особи можуть продовжувати військову службу, якщо вони виявили таке бажання;