Якщо ви залишите свою електронну адресу, то отримаете повідомлення про відповідь на Ваше запитання.

Здравствуйте. Учасник АТО, после ранениия и получения инвалидности был уволен в ОДИН день из рядов Збройних Сил и в тот же день исключён из списков части. Из списков части исключили без моего согласия и проведения ОКОНЧАТЕЛЬНОГО РАСЧЁТА (до этого пока был в госпиталях ничего пол-года не выплачивали). Готовлю сейчас иск в суд. Хочу обжаловаловать приказ об исключении из списков части, то есть чтобы приказ отменили и выплатили задолженность по день вынесения судебного решения, а потом исключили бы из списков. Вопрос: 1) Есть ли законодательное ограничние по срокам исключения из списков части? То есть сначала меня увольняют з лав ЗСУ, а потом искючают из списков через сколько времени, или пока не дадут мне расчёт? Как считается выслуга лет в данном случае – по день увольнения з лав ЗСУ или по день исключения из списков части?; 2) “Грошовий атестат” тоже не выдают и не могу поэтому оформить пенсию. Есть ли положение о них? Порядок выдачи, заполнение и т.д.? В открытом доступе ничего не нашёл. Спасибо за ответ. from Mibrag 4. Лютого 2016

Доброго дня.
На нашу думку, Ви прийняли вірне рішення – порушення потребують оскарження.
По-перше, щодо процедури звільнення та проведення розрахунку
День виключення зі списків частини та день звільнення у відставку (запас) у Вашому випадку – це один день, одна подія.
Згідно ПОЛОЖЕННЯ про проходження військової служби особами офіцерського складу, прапорщиками (мічманами)Збройних Сил України,затвердженого  Указом Президента України від 7 листопада 2001 року N 1053/2001:
п.11. Дія  контракту припиняється у день, зазначений у наказі про виключення військовослужбовця зі  списків  військової  частини  в  разі  дострокового розірвання контракту;
п. 74. Днем звільнення  осіб  офіцерського  складу,  прапорщиків (мічманів)  з військової служби в запас або у відставку вважається день, з якого їх наказом по стройовій частині виключено зі списків особового складу.

Строки звільнення визначаються згідно ПОЛОЖЕННЯ про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України, затвердженого Указом Президента України від 10 грудня 2008 року №1153/2008.

Пункт 240 Положення визначає, що військовослужбовці, які визнані непридатними до військової служби за станом здоров’я, підлягають звільненню з військової служби за станом здоров’я.

Рішення про дальше проходження військової служби військовослужбовцями, які визнані обмежено придатними до проходження військової служби в мирний час, приймає посадова особа, до чиєї номенклатури призначення належить посада, яку займає військовослужбовець на підставі відповідних клопотань.

Після отримання військовою частиною відповідного висновку (постанови) військово-лікарської комісії про непридатність військовослужбовця до військової служби за станом здоров’я документи про його звільнення з військової служби оформляються та надсилаються посадовій особі, яка видає наказ про звільнення негайно.

Пункт 242 визначає, що пПісля надходження до військової частини письмового повідомлення про звільнення військовослужбовця з військової служби або після видання наказу командира (начальника) військової частини про звільнення військовослужбовець повинен здати в установлені строки посаду та підлягає розрахунку, виключенню зі списків особового складу військової частини і направленню на військовий облік до районного (міського) військового комісаріату за вибраним місцем проживання.
Особа, звільнена з військової служби, на день виключення зі списків особового складу військової частини має бути повністю забезпечена грошовим, продовольчим і речовим забезпеченням. Військовослужбовець до проведення з ним усіх необхідних розрахунків не виключається без його згоди зі списків особового складу військової частини.

Отже, на день фактичного звільнення – на день виключення зі списків особового складу ВЧ з військовослужбовцем має бути проведений розрахунок.

 По-друге, щодо видачі грошового атестату
Згідно Положення про організацію в Міністерстві оборони України роботи з обчислення вислуги років для призначення пенсій військовослужбовцям і соціального забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та членів їх сімей, затвердженого Наказом Мінінстерства оборони України 14.08.2014  № 530,
http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z1294-14/print1360661284062530
Пункт 3.1. Положення визначає, що оформлення та подання до органів Пенсійного фонду України документів для призначення пенсій особам, звільненим з військової служби,  а також визначення розміру грошового забезпечення, що враховується при обчисленні та перерахунках пенсій колишнім військовослужбовцям, здійснюються уповноваженими органами Міністерства оборони України – обласними військовими комісаріатами згідно з постановою правління Пенсійного фонду України від 30 січня 2007 року № 3-1 “Про затвердження Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб”, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 15 лютого 2007 року за № 135/13402.
Отже, військовослужбовцям,  звільненим  з  військової служби з правом на пенсію,  грошовий атестат після оформлення  надсилається разом  з  іншими  документами через вівйськомати до відповідних пенсійних органів для призначення пенсії, а не видається на руки.

Пункт 3.3. визначає, що для оформлення документів щодо призначення пенсії за вислугу років або по інвалідності подаються:
заява;
грошовий атестат (розрахункова книжка) і довідка про додаткові види грошового забезпечення;
військово-медичні документи про стан здоров’я звільненої особи (за винятком осіб, які не проходили військово-лікарської комісії);
документи про страховий стаж (при призначенні пенсії згідно з пунктом “б” частини другої статті 12 Закону);
довідка МСЕК про визнання особи інвалідом;
копія документа, що засвідчує реєстрацію фізичної особи у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, виданого органом доходів і зборів (для фізичної особи, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомила про це відповідний орган доходів і зборів та має відмітку в паспорті громадянина України, – копія сторінки паспорта з такою відміткою);
довідка публічного акціонерного товариства “Державний Ощадний банк України” (далі – АТ “Ощадбанк”) або інший документ, що підтверджує відкриття рахунку, найменування та номер відділення АТ “Ощадбанк”;
копії сторінок паспорта (1, 2, 10, 11 та сторінки з відміткою про останнє місце реєстрації);
копії посвідчень, які дають право на пільги (ветерана війни та військової служби, особи, яка постраждала внаслідок аварії на ЧАЕС, донора тощо).

Ці документи подаються до головних управлінь Пенсійного фонду України за місцем проживання заявника через відділи соціального забезпечення обласних військових комісаріатів.

Згідно Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб”, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30 січня 2007 року № 3-1, а саме пукнту 12 – Уповноважений структурний підрозділ у 10-денний термін з дня одержання заяви про призначення пенсії оформляє всі необхідні документи і своє подання про призначення пенсії, ознайомлює з ним особу, якій оформлюється пенсія, і направляє до органу, що призначає пенсії за місцем проживання особи.
Уповноважений структурний підрозділ надає допомогу особі в одержанні відсутніх на момент подання заяви документів для призначення пенсії.
У разі, якщо підготовлені не всі необхідні для призначення пенсії документи, подаються наявні документи, а документи, яких не вистачає, подаються додатково в строки, визначені пунктом 6 цього Порядку.
Отже, військовий комісаріат має оформити всі документи, в тому числі – витребувати грошовий атестат в разі його відсутності протягом 10-ти днів з дня Вашого звернення із заявою про призначення пенсії.
Якщо він цього не робить – ставте питання про невиконання службових обов’язків співробітниками військвого комісаріату.

По-третє, щодо судового захисту своїх прав
Незалежно від того, чи прийме суд рішення про скасування наказу про звільнення – суд має прийняти рішення щодо проведення з Вами розрахунку. При цьому, звільнений працівник (а ці норми Кодексу закону про працю діють й на військовослужбовців), з яким не було проведено розрахунок при звільненні, має право, незалежно від дати звільнення,  вимагати не лише проведення розрахунку, а й сплати середнього заробітку за весь час затримки по день фактичного розрахунку (ст. 117 КЗпП).


Доброго дня. Діе постанова Кабінету Міністрів України від 13 березня 2013 р. № 161 ? Чи враховуется вона при нарахуванні грошового утримання в/с після виходу наказу МО № 44 ? 4. Лютого 2016

Доброго дня. Постановою КМУ від 13.03.2013 №161 були внесені зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 22 вересня 2010 р. N 889 “Питання грошового забезпечення окремих категорій військовослужбовців Збройних Сил, Державної прикордонної служби, внутрішніх військ Міністерства внутрішніх справ та осіб начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту Міністерства надзвичайних ситуацій”.
Ці зміни є чинними, з їх урахуванням текст Постанови №889 виглядає таким чином:

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИПОСТАНОВА

від 22 вересня 2010 р. N 889

Питання грошового забезпечення окремих категорій військовослужбовців Збройних Сил, Державної прикордонної служби, Національної гвардії та осіб начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту Державної служби з надзвичайних ситуацій

Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Установити щомісячну додаткову грошову винагороду:

1) військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової військової служби), які займають посади у Військово-Морських Силах Збройних Сил та Морській охороні Державної прикордонної служби, посади наземних авіаційних спеціалістів, що забезпечують безпеку польотів літаків та вертольотів, у військових частинах і підрозділах Повітряних Сил та Сухопутних військ Збройних Сил, посади у військових частинах і підрозділах високомобільних десантних військ та спеціального призначення Збройних Сил, і військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової військової служби) льотного складу Збройних Сил, Національної гвардії та Державної прикордонної служби – у розмірі, що не перевищує місячне грошове забезпечення;

2) військовослужбовцям Збройних Сил (крім тих, що зазначені у підпункті 1 цього пункту, та військовослужбовців строкової військової служби):

з 1 квітня 2013 р. – у розмірі, що не перевищує 20 відсотків місячного грошового забезпечення;

з 1 вересня 2013 р. – у розмірі, що не перевищує 40 відсотків місячного грошового забезпечення;

з 1 січня 2014 р. – у розмірі, що не перевищує 60 відсотків місячного грошового забезпечення;

з 1 квітня 2014 р. – у розмірі, що не перевищує 80 відсотків місячного грошового забезпечення;

з 1 липня 2014 р. – у розмірі, що не перевищує місячне грошове забезпечення;

3) особам начальницького складу, які проходять службу на посадах льотного складу органів і підрозділів цивільного захисту Державної служби з надзвичайних ситуацій, – у розмірі, що не перевищує місячне грошове забезпечення;

4) військовослужбовцям Національної гвардії (крім тих, що зазначені в підпункті 1 цього пункту, та військовослужбовців строкової військової служби) – у розмірі, що не перевищує місячне грошове забезпечення;

5) військовослужбовцям Державної прикордонної служби (крім тих, що зазначені в підпункті 1 цього пункту, та військовослужбовців строкової військової служби) – у розмірі, що не перевищує місячне грошове забезпечення.

2. Граничні розміри, порядок та умови виплати щомісячної додаткової грошової винагороди, передбаченої пунктом 1 цієї постанови, визначаються Міністерством оборони, Міністерством внутрішніх справ, Адміністрацією Державної прикордонної служби за погодженням з Міністерством соціальної політики і Міністерством фінансів у межах затвердженого фонду грошового забезпечення.


Доброго дня! Таке питання: чи може військовослужбовець за контрактом звільнитися з військової служби, якщо він визнаний військово-лікарською комісією обмежено придатним? Згідно закону про військову службу контрактник може бути звільнений, якщо визнаний ВЛК “обмежено придатним”, а згідно іншого пункту цього закону військовослужбовці під час дії особливого періоду звільняються,тільки якщо вони непридатні в мирний час або непридатні з виключенням. Який із цих пунктів пріоритетніший? 4. Лютого 2016

Доброго дня.
Спеціальні норми закону мають пріоритет над загальними.
Для нашого випадку, пріоритетними будуть норми, що регулюють підстави звільнення саме у особливий період.
Частиною дев’ятої статті 23 Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу» встановлено, що у разі настання особливого періоду для військовослужбовців, у яких закінчився строк військової служби, встановлений цією статтею (строк дії контракту), військова служба продовжується понад встановлені строки на період до оголошення демобілізації.
Таким чином, в особливий період, у разі закінчення строку дії контракту, новий контракт про проходження військової служби з військовослужбовцем не укладається, а його дія продовжується на період до оголошення демобілізації, про що видається відповідний наказ командира (начальника) по стройовій частині та не дублюється наказом по особовому складу.
Підстави для звільнення, в такому випадку – загальні для особливого періоду (незважаючи на строк контракту, через  його автоматичне продовження згідно ст.. 23), визначені частиною 8 статті 26: під час дії особливого періоду з військової служби звільняються військовослужбовці:
б) за станом здоров’я – на підставі висновку (постанови) військово-лікарської комісії про непридатність до військової служби в мирний час, обмежену придатність у воєнний час, якщо вони не висловили бажання продовжувати військову службу.


Page 79 of 302 « ; 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 »